Vuosi 2016 on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin meillä Turun ViNOssa. Tammikuuhun ehti mahtua kokouksia, vierailuja sekä matkoja. Viime hallituksen kokouksessa vahvistimme myös hallituksen vastuualueet ja ne jakautuivat seuraavasti:

• Kati Systä: puheenjohtaja, liitto-ViNO
  • Julia Litokorpi: puheenjohtaja, Vihreät listat
  • Satu Poikkimäki: viestintä
  • Oona Varinowski: kannanotot, tapahtumat
  • Olli-Pekka Paasivirta: talous, kuntapolitiikka
  • Mirjami Asikainen: jäsenasiat, kuntapolitiikka, tapahtumat
  • Elisa Arvola: jäsenasiat
  • Aino Sjöberg: tapahtumat
  • Emil Sillanpää: kuntapolitiikka
  • Outi Keto-Tokoi: tapahtumat

Vuosi alkoi liitto-ViNOn Superviikonlopulla tammikuun puolivälissä Helsingin Vuosaaressa. Sinne kokoontui ViNOn jäsenjärjestöjen hallituslaisia ympäri Suomen. Ohjelmaan kuului tutustumista ja erilaisia työpajoja, joissa mietimme mm. miten saamme nuoria ehdokkaita 2017 kuntavaaleihin sekä miten järjestää some-kampanja.

Viime viikonloppuna olimme hallituksen kesken tapaamassa Turussa majoittuvia turvapaikanhakijoita. Järjestimme heille pienen metsäretken, jolla mm. tunnistettiin eläinten jälkiä sekä kuultiin tarina miksi karhulla on töpöhäntä. Retken jälkeen maistui nuotiolla paistetut letut, jonka jokainen sai itse paistaa. Lettuja pääsi myös paistamaan, vaikka ei osallistunutkaan metsäretkelle. Kaikki näyttivät pitävän letuista paljon ja tunnelma oli muutenkin oikein hilpeä!

Kevät tuo tullessaan tapahtumien merkeissä mm. uusien illan ja Turun muiden Vihreiden jäsenjärjestöjen yhteiset Vihreät klubit. Seuraava Vihreä klubi on ensi maanantaina 8.2. klo 18 Panimoravintola Koulussa ja vieraana on Vihreiden puheenjohtaja ja kansanedustaja Ville Niinistö.

Nähdään ViNOn tapahtumissa!

Satu Poikkimäki, hallituksen jäsen